Відповіді на питання

Home / Відповіді на питання

ДЛЯ НАСЕЛЕННЯ:

Договір можна укласти в центрі обслуговування клієнтів ТОВ «Сумитеплоенерго», яка знаходиться за адресою: м.Суми

  • документ, що посвідчує особу споживача (для громадян України — паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України, видане у зв’язку з втратою паспорта чи у зв’язку з прийняттям громадянства України; для іноземців — національний паспорт або документ що його замінює;
  • довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру (за наявності);
  • копію технічного паспорту;
  • документ, що підтверджує право власності на квартиру або право користування квартирою;
  • довідку про склад сім’ї;
  • квитанції про оплату послуг теплопостачання.

У разі наявності пільг, окрім вищеназваних документів:

  • копію посвідчення пільговика;
  • копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номеру пільговика;
  • копію довідки про включення до Єдиного державного автоматизованого реєстру пільговика.

Договір з ТОВ «Сумитеплоенерго» для населення

ДЛЯ КОМПАНІЙ:

Договори на послуги з теплопостачання оформлюються ТОВ “Сумитеплоенерго” за місцем знаходження:  м.Суми

  • копію договору купівлі-продажу або оренди займаного приміщення, з додатком копії плану приміщень з експлікацією (викопіювання плану БТІ);
  • проектне теплове навантаження приміщень, розраховане спеціалізованою організацією;
  • копію наказу про призначення керівника юридичної особи на посаду;
  • витяг з Статусу із зазначенням повноважень керівника юридичної особи;
  • доручення, яким особа уповноважена підписувати договір;
  • протокол узгодження розподілу між споживачами теплової енергії показників загального приладу обліку;
  • свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи або витяг (виписку) з Єдиного державного реєстру;
  • свідоцтво про реєстрацію платника податку на додану вартість або витяг з реєстру платників єдиного податку.

Договір з ТОВ «Сумитеплоенерго» для компаній

З усіх питань, що пов’язані з ГВП та ЦО, споживачі можуть звертатися безпосередньо до контактного центру ТОВ «Сумитеплоенерго» – компанії, яка є виконавцем послуг. Однак відповідальними за утримання будинків та внутрішньобудинкових систем залишаються житлові організації. Вони зобов’язані працювати в рамках своїх повноважень.

До зони відповідальності балансоутримувача відноситься:

  • Регулярно промивати та балансувати внутрішньобудинкові мережі ГВП та ЦО;
  • Турбуватися про видалення повітря з труб;
  • Забезпечувати підготовку до опалювального сезону і отримувати в ТОВ «Сумитеплоенерго» Акт готовності будинку. Підготовка до опалювального сезону (гідравлічні випробування; промивка труб; перевірка, ремонт, в разі необхідності, заміна запірної арматури; перевірка лімітних та звужуючих пристроїв; наладка роботи мережі).
  • Забезпечувати збереження будинкового теплолічильника;
  • Оперативно ліквідовувати пошкодження внутрішньобудинкових мереж;
  • Погоджувати зміни конфігурації внутрішньо-квартирних мереж і приладів обліку ГВП та ЦО;
  • Забезпечувати коректну роботу обладнання теплопунктів на своєму балансі.

Згідно з вимогами відповідних будівельних норм при проектуванні будинку, в якому передбачається централізоване теплопостачання, всі стояки та внутрішні розподільчі мережі опалення гідравлічно ув’язані для забезпечення стабільної роботи внутрішньобудинкової системи загалом. Відключення споживачів від мереж централізованого опалення здійснюється відповідно до Порядку відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води, при відмові споживачів від централізованого теплопостачання, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 22.11.2005 № 4, у разі відмови усіх споживачів житлового будинку від послуг з централізованого опалення.

САМОВІЛЬНЕ ВІДКЛЮЧЕННЯ ВІД МЕРЕЖ ЦЕНТРАЛІЗОВАНОГО ОПАЛЕННЯ ЗАБОРОНЯЄТЬСЯ!

У зв’язку з введенням в дію в повному обсязі з 1 травня 2019 року  Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017року N 2189-VIII, та враховуючи вимоги Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» від 09.06.2018 р. №2119-VIII, з 01.11.2021 року  змінився порядок розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг.

Так, споживачі, приміщення яких від’єднанні від систем централізованого опалення та/або постачання гарячої води, згідно наведених нижче діючих правових норм повинні сплачувати:

  • Загальнобудинкові потреби на опалення (МЗК та функціонування системи опалення), що регламентовано Методикою розподілу між споживачами спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженою Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України 22 листопада 2018 року № 315 зі змінами, внесеними наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 28 грудня 2021 року № 358 (далі – Методика).

Розділ IV. Визначення та розподіл обсягу спожитої у будівлі/будинку теплової енергії на загальнобудинкові потреби опалення

П 12. Обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення будівлі/будинку, розподіляється між усіма власниками (співвласниками) приміщень будівлі/будинку (включаючи приміщення з індивідуальним опаленням та окремі приміщення з транзитними мережами опалення) пропорційно до загальних/опалюваних площ/об’ємів їх житлових/нежитлових приміщень.

П 7 Розділом IV. Методики передбачено, що Розрахунок обсягу теплової енергії, витраченого на загальнобуднкові потреби, проводиться незалежно від наявності опалювальних приладів у МЗК та допоміжних приміщеннях.

П. 38 Постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 р. № 830 Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2021 р. № 1022) передбачено, що споживач не звільняється від оплати за послуги у частині відшкодування витрат за частину обсягу теплової енергії на задоволення загальнобудинкових потреб на опалення, який складається з обсягу теплової енергії на опалення місць загального користування і допоміжних приміщень будинку та обсягу теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання, у разі відключення (відокремлення) його квартири або нежитлового приміщення від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання).

  • Функціонування системи ГВП, що регламентовано Методикою, Розділ V. Визначення та розподіл обсягу теплової енергії, витраченої на приготування гарячої води у будівлі/будинку, на забезпечення функціонування внутрішньобудинкової системи ГВП.

П 8. Обсяг теплової енергії, витраченої на забезпечення функціонування внутрішньобудинкової системи ГВП, розподіляється між усіма власниками (співвласниками) приміщень у будівлі/будинку (включаючи приміщення з індивідуальним опаленням та окремі приміщення з транзитними мережами опалення) незалежно від обсягу спожитої гарячої води у кожному розрахунковому періоді

в опалювальний та міжопалювальний період пропорційно до загальних/опалюваних площ/об’ємів їх житлових/нежитлових приміщень.

П. 39  Постанови КМУ від 11.12.2019 р. № 1182 Про затвердження Правил надання послуги з постачання гарячої води та типових договорів про надання послуги з постачання гарячої води, (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2021 р. № 1023) встановлено, що Споживач не звільняється від плати за витрати теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання у разі відключення (відокремлення) квартири або нежитлового приміщення від мереж (систем) централізованого теплопостачання та постачання гарячої води.

  • Плата за абонентське обслуговування

Постанова КМУ від 11.12.2019 р. № 1182 Про затвердження Правил надання послуги з постачання гарячої води та типових договорів про надання послуги з постачання гарячої води, (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2021 р. № 1023).

  1. Споживач не звільняється від плати за абонентське обслуговування у разі відсутності фактичного споживання ним послуги або у разі відключення (відокремлення) його квартири або нежитлового приміщення від мереж (систем) централізованого теплопостачання та постачання гарячої води.

До введення плати за абонентське обслуговування, витрати оператора зовнішніх інженерних мереж на обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (їх складових частин) відшкодовувались споживачами відповідної комунальної послуги, а також власниками (співвласниками) приміщень, обладнаних індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання у такій будівлі, шляхом сплати виконавцю комунальної послуги внесків на обслуговування та заміну вузла комерційного обліку. Розмір щоквартальних внесків за обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку теплової енергії у розрізі кожного будинкового вузла обліку теплової енергії було встановлено Рішеннями виконавчого комітету Сумської МР від 21.12.2019 року № 745 та від 16.06.2020 року № 307.

У випадку відхилення температурних показників гарячого водопостачання в квартирі, просимо заявкою викликати фахівців ТОВ «Сумитеплоенерго» для складання акту про заміри температури повітря в квартирі та подальших заходів по усуненню недогріву.

У випадку, коли проблема недотримання температурних норм в квартирі лежить в зоні відповідальності підприємства, то на підставі актів здійснюється перерахунок за не надані послуги.

Для надання заявки, узгодження зручного часу та дати проведення заміру температури рекомендуємо зателефонувати до контактного-центру ТОВ «Сумитеплоенерго»

В разі температурного режиму повітря в приміщенні нижче встановленої санітарної норми (+18 С або +20 С для кутових кімнат) відповідальність може бути поширена як на ТОВ «Сумитеплоенерго», так і на балансоутримувача будинку, так і на самого споживача, в залежності від причини виникнення проблеми;

Якщо не витримується температурний графік теплоносія, то це підпадає під відповідальність підприємства.

Якщо виявлено засмічення або заповітрення внутрішньобудинкової тепломережі відповідальність несе балансоутримувач будинку;

Якщо виявлено засмічення приладів опалення або квартирних тепломереж, або ж виявлено втрати тепла безпосередньо в квартирі (через стіни, підлогу, стелю, вікна, двері) відповідальність несе споживач.

Відповідно до «Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг…» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 субсидія є щомісячною адресною безготівковою допомогою держави для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг. 

Раніше через штучно занижені тарифи держава дотувала і багатих, і бідних. Загальний обсяг таких прямих дотацій газу і тепла у 2014 році склав понад 120 мільярдів гривень – це сума, що перевищувала 25% Державного бюджету країни.

Уряд відновив соціальну справедливість, замінивши дотації палива адресними субсидіями споживачам. Заможні можуть і повинні платити за газ, який споживають, самостійно. Державна підтримка надаватиметься тим, хто сьогодні реально потребує допомоги. За адресної схеми надання субсидії лише малозабезпеченим, сума адресних субсидій у 2016 році становить 40 мільярдів гривень, що складає лише 5% Державного бюджету.

Цього року на субсидії Уряд виділив 40 млрд. грн.. Це кошти, які надійшли до Державного бюджету від рентних платежів газовидобувних компаній. У 2016 році занижена ціна на газ обійшлася б державі у 170 млрд. грн. Ці гроші пішли б на дотацію Нафтогазу. Різниця – 130 млрд. грн. –  це кошти, що їх роками крали з кишень українців, а могли б спрямувати на підвищення соціальних стандартів для них.

Кожен, хто потребує допомоги на сплату житлово-комунальних послуг, її отримає. Держава це гарантує.

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяціві розраховується:

  • на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня;
  • на опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня.

   При цьому розмір субсидії на опалювальний сезон для домогосподарств, які використовують природний газ/електричну енергію для індивідуального опалення, розраховується з 16 жовтня по 15 квітня включно.

   За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається на строк дії договору найму (оренди) житлового приміщення, але не більше ніж на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням. На наступний строк субсидія призначається за особистим зверненням.

Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно.

До управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації необхідно надати:

  • заяву про призначення житлової субсидії;
  • декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії;
  • довідки про доходи – у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування. У разі зазначення в декларації таких доходів, та неможливості підтвердити їх довідкою, до декларації додається письмове пояснення з зазначенням їх розміру.

Вказані вище заяву та декларацію можна:

  • самостійно подати до місцевих управлінь праці та соціальної політики;
  • надіслати рекомендованим листом до органів соціального захисту населення за місцем проживання;
  • відправити через Інтернет (заповнити заяву та декларацію можна на сайті subsidii.mlsp.gov.ua).

У разі отримання надісланих з використанням засобів телекомунікаційних систем заяви та декларації, в яких відсутній електронний цифровий або електронний підпис із застосуванням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків, субсидія призначається лише після підпису зазначених документів у місячний строк. У разі непідписання в зазначений строк подаються нові заява і декларація.

Протягом кількох тижнів днів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.

Ґрунтовні роз’яснення з приводу оформлення житлово-комунальних субсидій можна отримати у фахівців урядової гарячої лінії за номером 15-45.

Допомогу держави – субсидію – може отримати більшість українських родин, якщо їхні комунальні витрати перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу. Уряд адресно заплатить за кожного громадянина.

Орендарі житла також мають право на отримання субсидії. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.

Субсидія розраховується – окремо на опалювальний сезон і окремо на літній період – виходячи виключно з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї.

Заборгованість з комунальних послуг при первинному зверненні за субсидією НЕ впливає на оформлення допомоги. Однак держава, надаючи субсидію, дає можливість сім’ї протягом року вирішити питання з накопиченою в минулому заборгованістю за комунальні послуги.

Громадяни, які одержували субсидію протягом 2016-2017 рр., автоматично отримуватимуть її  і в (2017-2018рр) опалювальному сезоні.

Повторно документи необхідно подавати лише тим сім’ям, які:

  •     орендують помешкання;
  •     мають зміни у складі сім’ї: хтось прописався чи виписався за останній рік.

Протягом місяця отримувачі субсидії зобов’язані повідомляти органи соціального захисту населення про наступні зміни:

  •     складу зареєстрованих у житлі: хтось виписався чи прописався;
  •     соціального статусу членів сім’ї: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером;
  •     про здійснення одноразової покупки, яка перевищує 50 тисяч гривень;
  •     набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого опалення і перейшли на індивідуальне чи навпаки.

В основу формули розрахунку розміру субсидії взято залежність доходу сім’ї на рівні двох прожиткових мінімумів на особу і витрат, які не перевищують 15% сукупного доходу такої родини.

Формула розрахунку субсидії: середньомісячний дохід сім’ї ділиться на кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб і визначається середньомісячний дохід на одну особу. Цей дохід ділиться на прожитковий мінімум 1624 грн. (з травня 2017 р.), ділиться на базовий коефіцієнт 2 і множиться на 15%.

середньомісячний дохід / кількість осіб / прожитковий мінімум / 2 х 15% = % субсидії

Базовими цифрами у формулі є залежність, при якій сім’я з доходом на рівні двох прожиткових мінімумів на особу сплачує за комунальні послуги 15% сукупного доходу. Далі ця залежність застосовується до конкретної сім’ї з конкретними доходами.

Для прикладу розглянемо дві сім’ї:

  • 1 сім’я – дві особи з сукупним доходом 4000 грн. на місяць;
  • 2 сім’я – три особи з сукупним доходом 6000 грн. на місяць.

І в першому і в другому випадках середньомісячний дохід на одну особу становитиме 2000 грн., тому відсоток обов’язкового платежу у цих сімей буде однаковий.

2000 грн / 1624 грн / 2 х 15% = 9,24%

Але розмір обов’язкового платежу у них буде неоднаковий, оскільки у них різний сукупний дохід. Відповідно, за однакового розміру платежу за комунальні послуги, ці сім’ї матимуть різний розмір субсидії. Таким чином, відсоток обов’язкового платежу для сімей з однаковим доходом на одну особу буде однаковим, а от розмір платежу залежить від сукупного доходу сім’ї: чим більша кількість членів сім’ї та її сукупний дохід – тим більшим буде і платіж.

Формула дає преференції людям з невисокими доходами: що менші доходи має родина, то нижчими будуть її витрати на комунальні послуги і більшою її підтримка з боку держави.

Перелік категорій громадян, які мають право на пільги з оплати за житлово-комунальні послуги відповідно до Бюджетного Кодексу України Ви можете знайти у розділі “Субсидії та Пільги” на нашому сайті.

Відповідно до п. 22 Постанови КМУ №630 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення «Споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води повідомляє у письмовій заяві енергопостачальника про своє право на пільгу з посиланням на відповідний законодавчий акт. Пільгова оплата – здійснюється з дня подання споживачем заяви».

Якщо Ви маєте право на пільгу необхідно звернутися до центру обслуговування клієнтів ТОВ «Сумитеплоенерго» та повідомити письмово про своє право на пільгу з посиланням на відповідний законодавчий акт. Тільки у цьому випадку пільга буде братися до уваги для розрахунку суми до сплати за гарячу воду та опалення.

Важливо!

Особи, які мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг і звертаються за субсидією, управління праці та соціального захисту населення не буде нараховувати відповідні пільги на період отримання субсидії. Оплата за послуги з урахуванням пільг нараховується з дати подання документів, що підтверджують право на пільгу.

Законодавством передбачено, що споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати спожитих послуг, повідомляє у письмовій заяві підприємство про своє право на пільги та подає підтверджуючі документи: 

  1. заяву на оформлення/переоформлення свого права на пільгу (складається у центрі обслуговування);
  2. оригінал та копію документа, що підтверджує право на пільгу;
  3. оригінал та копію паспорта або документа, що його замінює, пільговика (стор. 1,2 та усі сторінки щодо реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації);
  4. оригінал та копію про присвоєння ідентифікаційного коду пільговика;
  5. оригінал та копію пенсійного посвідчення (за наявністю);
  6. довідку про склад сім’ї (заповнюється в Центрі обслуговування клієнтів) у разі, коли пільга поширюється на членів сім’ї, зареєстрованих за адресою проживання пільговика;
  7. довідка-дозвіл уповноваженого органу на оформлення пільги в разі, коли пільгою користуються не за місцем реєстрації (прописки), а за адресою фактичного проживання;
  8. оригінал та копії свідоцтв про народження неповнолітніх членів родини, на яких поширюється пільга;
  9. Додатково надаються оригінали та копії документів відповідно до пунктів 3, 4, 5, 7 цього переліку, на кожну особу, яка зареєстрована у житловому приміщенні/зазначена в довідці-дозволі уповноваженого органу та є:
  • чоловіком (дружиною) пільговика;
  • неповнолітньою дитиною пільговика (до 18 років);
  • неодруженою повнолітньою дитиною пільговика, яка визнана інвалідом з дитинства І чи ІІ групи або інвалідом І групи;
  • особою, яка проживає разом з інвалідом війни І групи (при оформленні пільги таким інвалідом війни) та доглядає за ним за умови, що інвалід війни не перебуває у шлюбі;
  • непрацездатним батьком, матір’ю пільговика;
  • особою, яка знаходиться під опікою або піклуванням пільговика та проживає разом з ним.
  1. Показання квартирних приладів обліку гарячої води, теплової енергії на час відвідання центру обслуговування клієнтів.

У разі наявного за адресою пільговика встановленого індивідуального опалення (відповідно до наданої раніше до ТОВ «Сумитеплоенерго» проектно-технічної документації) додатково потрібно надати копію Технічного паспорту квартири / будинку та / або Довідку про забезпеченість житловою площею та комунальними послугами згідно форми, затвердженої розпорядженням КМДА від 19.08.2010 №633, для внесення даних в ПК щодо опалювальної площі житлового приміщення.

Для того, щоб передати на комерційний облік та опломбувати лічильник гарячої води, необхідно звернутися до центру обслуговування клієнтів ТОВ «Сумитеплоенерго» та написати заяву про прийняття на комерційний облік та опломбування лічильника.

Під час візиту до центру обслуговування потрібно взяти з собою необхідні документи:

  1. паспорт приладу обліку (лічильника) або свідоцтво про повірку приладу обліку;
  2. поточні показання лічильника;
  3. квитанцію з останніми сплаченими показаннями приладів обліку (лічильників).

Будемо вдячні, якщо, окрім оригіналів, Ви зможете взяти з собою також копії документів — це дозволить пришвидшити обслуговування!

Якщо Ви хочете встановити у своїй квартирі прилад обліку теплової енергії, Вам потрібно:

  1. звернутися до балансоутримувача будинку (ЖЕО, ОСББ, ЖБК) для погодження встановлення квартирного вузла обліку;
  2. звернутися до ліцензованої проектної або проектно-монтажної організації для розроблення проекту обладнання квартирного вузла обліку. Проект обладанання, зокрема, має включати в себе:
  • погоджений з боку балансоутримувача розрахунок коефіцієнта місць загального користування за методикою, затвердженою наказом Мінбудівництва від 31.10.2006 р. №359;
  • погоджені з боку балансоутримувача схему монтажу та план квартири з зазначенням місця встановлення вузла обліку теплової енергії;
  1. звернутися до центру обслуговування клієнтів ТОВ «Сумитеплоенерго»

Необхідні документи:

  • погоджений балансоутримувачем оригінал робочого проекту обладнання квартирного вузла обліку у двох примірниках;
  • технічний паспорт квартири (за відсутності — довідку від балансоутримувача з даними щодо опалювальної площі квартири);
  • паспорт квартирного лічильника теплової енергії (якщо теплолічильник вже придбано);
  • останню сплачену квитанцію за послугу централізованого опалення.

4. у центрі обслуговування Вам запропонують заповнити заяву на розгляд робочого проекту обладнання квартирного вузла обліку та прийняття на абонентський облік квартирного приладу обліку теплової енергії;

5. після надання всіх необхідних документів, протягом 7 днів проект буде розглянуто;

6.​ до Вас додому завітають фахівці ТОВ «Сумитеплоенерго» та проведуть обстеження місця встановлення лічильника.

Метою гідравлічних випробувань є підготувати теплове господарство до наступного опалювального сезону.

Проведення гідравлічних випробувань після закінчення опалювального сезону – це єдиний запобіжний захід, який дозволяє заздалегідь виявляти «тонкі» місця тепломереж та попередити появу можливих пошкоджень під час наступного опалювального сезону. Окрім того, згідно з Правилами підготовки теплових господарств до опалювального сезону випробування теплових мереж на міцність та щільність є обов’язковими та щорічними.

В ході гідравлічних випробувань трубопроводи теплових мереж заповнюються охолодженою водою температурою не нижче 5° С і не вище 40° С. Випробування здійснюються з використанням спеціально підвищеного на 25% тиску (що відповідає встановленим нормативам випробувальних робіт). У такий спосіб виявляються «слабкі місця» в тепломережах.

Етапи проведення випробувань:

  • ділянку трубопроводу, що випробовується, відключають від діючої мережі;
  • у найвищій точці ділянки (після наповнення трубопроводу водою і спуску повітря) встановлюється пробний (підвищений) тиск;
  • трубопровід витримується під пробним тиском не менше 10 хвилин, після чого тиск плавно знижується до робочого, і при цьому тиску трубопровід ретельно оглядається по всій довжині.

У разі пошкодження трубопроводу прилади фіксують зниження тиску. Проводиться ліквідація виявленого пошкодження. Після цього на зазначеній ділянці, випробування проводяться повторно.

Відключення гарячого водопостачання є обов’язковою умовою і в одночас першим етапом проведення випробувань, оскільки відповідно до чинних в Україні нормативних документів на час проведення випробувань теплові пункти та системи теплоспоживання повинні бути надійно відключені.

Окрім того, технологія гідравлічних випробувань передбачає подавання води під тиском, що утворюється за рахунок перекриття окремих ділянок тепломережі. Це запобігає пошкодженню внутрішньобудинкових мереж та убезпечує населення. Адже через пошкодження труб також можливі викиди води на поверхню.

Відновлення гарячого водопостачання з боку підприємства здійснюється одночасно для всіх споживачів, проте у кожному конкретному випадку необхідно враховувати всі обставини ситуації, що склалася.

Найпоширеніші причини:

  • після поновлення гарячого водопостачання сталося нове пошкодження тепломережі, і її знову перекрили для ремонту трубопроводу;
  • через халатність мешканців, а саме відкриті крани, відбувається затоплення квартир, внаслідок чого гаряче водопостачання припиняється;
  • будинки належать різним балансоутримувачам (ЖЕК, ОСББ чи ЖБК), і один з них не зміг вчасно направити своїх сантехніків для відкриття засувки ГВП, що розміщена всередині будинку.