Субсидії та пільги

Home / Субсидії та пільги

ТОВ “Сумитеплоенерго” інформує споживачів, які отримують субсидію на оплату комунальних послуг

З  березня 2019 року змінено  механізм виплати житлових субсидій. Для домогосподарств, яким субсидія була призначена до 31 грудня 2018 року, субсидія за  лютий 2019 року  виплачується готівковими коштами. Для домогосподарств, яким субсидія була призначена з січня 2019 року, її надання здійснюватиметься у грошовій безготівковій формі, шляхом перерахування коштів на рахунки споживачів, які повинні бути відкриті в АТ «Ощадбанк» з метою подальших  розрахунків за комунальні послуги з  виконавцями послуг.

Інформуємо, що розмір призначеної субсидії на оплату житлово-комунальних послуг за лютий 2019 року буде виплачено:

  • пенсіонерам – Пенсійним фондом України разом з пенсійною виплатою(доставка/виплата субсидії буде здійснена поштою або її буде зараховано на пенсійний банківський рахунок);
  • особам, які не отримують пенсію – АТ «Ощадбанк» шляхом перерахунку субсидії через банківський грошовий переказ(для цього громадянам необхідно після 12 березня 2019 року звернутись до будь-якого відділення банку з паспортом та персональним ідентифікаційним номером).

Звертаємо Вашу увагу, що після отримання субсидії готівкою, споживач має забезпечити оплату спожитих комунальних послуг в повному обсязі, оскільки наявність простроченої заборгованості за комунальні послуги (понад 30 днів) автоматично призведе в подальшому до припинення  надання  державної допомоги малозабезпеченим громадянам на оплату комунальних послуг.

Своєчасна оплата комунальних послуг – запорука подальшого збереження державної допомоги.

Пільги

Враховуючи, що відповідний механізм запроваджується в Україні вперше, через неточність в даних з технічних причин можуть бути випадки не нарахування окремим особам суми пільги. У такому разі необхідно звернутись до департаменту, після чого буде проведено донарахування.

З питань, що стосуються:

  • нарахування пільг– звертатися до департаменту за телефонами 60-44-25, 60-44-67, або особисто в Громадську приймальню департаменту (кабінет № 135) робоче місце № 14;
  • спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розмір заборгованості (переплати) –звертатися до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг;
  • операцій здійснених за обліковим записомпільговика, щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, в тому числі питання доступу до особистого кабінету, – звертатися до АТ «Ощадбанк» (телефон гарячої лінії 0-800-210-800).

Пільги

З 01 жовтня відбувається монетизація пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги, а саме надання їх в готівковій або в безготівковій формі (постанова Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373).

Так, до жовтня нарахування пільг проводилося підприємствами-надавачами послуг, що відображалося в квитанціях на оплату житлово-комунальних послуг у графі «пільги».

З жовтня нарахування пільг проводить департамент соціального захисту населення Сумської міської ради (далі – департамент) у готівковій та безготівковій формі.

При будь-якій формі отримання пільг в квитанціях на оплату житлово-комунальних послуг буде відображена повна вартість за спожиті послуги без урахування розміру пільг, але це не означає, що пільги не нараховані.

Ті пільговики, які виявили бажання та надали до департаменту до 15 жовтня заяви про отримання пільг в готівковій формі – отримають їх на власні рахунки, які зазначали в заявах. Пільга нараховується департаментом, кошти перераховуються після надходження фінансування.

Для тих же пільговиків, які не виявили бажання отримувати пільги готівкою, застосовується механізм безготівкового надання пільг, який здійснюється без участі пільговиказа наступною схемою:

  • АТ «Ощадбанк» автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, індивідуально для кожного пільговика;
  • департаментом проводиться нарахування пільг, інформація про що передається до Міністерства соціальної політики України, а останнім – до АТ «Ощадбанк»;
  • АТ «Ощадбанк» проводить перерахування коштівуправителям, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків та виконавцям комунальних послуг у такій послідовності:
  • постачання теплової енергії (опалення);
  • постачання гарячої води;
  • централізоване водопостачання, централізоване водовідведення;
  • постачання та розподіл електричної енергії;
  • постачання та розподіл природного газу;
  • поводження з побутовими відходами;
  • послуги з управління багатоквартирним будинком.

Інформація про послуги, по яким не було проведено оплату буде направлятися АТ «Ошадбанк» пільговику шляхом смс-повідомлення, які пільговики отримають після 18 числа.

Особистий кабінет пільговика можна переглянути на офіційному веб-сайті АТ «Ощадбанк» (www.oschadbank.ua), увійти до якого можна через «інші розділи» – «безготівкова монетизація пільг і субсидій» – «фіз. особам» – «особистий кабінет субсидіанта/пільговика».

Яким чином можна отримати субсидію?

Для отримання державної допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг необхідно заповнити лише Заяву та Декларацію про доходи. Жодних інших документів не потрібно. До управління праці та соціального захисту населення за місцем реєстрації необхідно надати:

  • заяву про призначення житлової субсидії;
  • декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії;
  • довідки про доходи, у разі зазначення в декларації доходів, інформація про які відсутня у ДФС, Пенсійному фонді України, фондах соціального страхування. У разі зазначення в декларації таких доходів, та неможливості підтвердити їх довідкою, до декларації додається письмове пояснення з зазначенням їх розміру. Вказані вище заяву та декларацію можна:
  • самостійно подати до місцевих управлінь праці та соціальної політики;
  • надіслати рекомендованим листом до органів соціального захисту населення за місцем проживання;
  • відправити через Інтернет (заповнити заяву та декларацію можна на сайті subsidii.mlsp.gov.ua).

У разі отримання надісланих з використанням засобів телекомунікаційних систем заяви та декларації, в яких відсутній електронний цифровий або електронний підпис із застосуванням електронної системи ідентифікації, що використовує базу клієнтських даних банків, субсидія призначається лише після підпису зазначених документів у місячний строк. У разі непідписання в зазначений строк подаються нові заява і декларація.

Протягом кількох тижнів днів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв.

Що таке субсидія?

Відповідно до «Положення про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг…» затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848: Субсидія є щомісячною адресною безготівковою допомогою держави для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг.

На який період призначається субсидія?

Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до дати закінчення опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяціві розраховується:

  • на неопалювальний сезон – з 1 травня по 30 вересня;
  • на опалювальний сезон – з 1 жовтня по 30 квітня.

При цьому розмір субсидії на опалювальний сезон для домогосподарств, які використовують природний газ/електричну енергію для індивідуального опалення, розраховується з 16 жовтня по 15 квітня включно. За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається на строк дії договору найму (оренди) житлового приміщення, але не більше ніж на 12 місяців з місяця звернення за її призначенням. На наступний строк субсидія призначається за особистим зверненням.

Документи для завантаження

Ґрунтовні роз’яснення з приводу оформлення житлово-комунальних субсидій можна отримати у фахівців урядової гарячої лінії за номером 15-45.

Порядок надання і нарахування субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, а також пільг окремим категоріям громадян

Відповідно до статті 5 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» центральні органи виконавчої влади беруть участь у формуванні та реалізації державної політики у сфері житлово-комунальних послуг у межах своїх повноважень, визначених законами.

Відповідно до Положення про Міністерство соціальної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 № 463, Мінсоцполітики є центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері соціального захисту та відповідно до покладених на нього завдань організовує роботу з призначення та виплати передбаченої законодавством державної соціальної допомоги, надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги.

Положенням про порядок призначення та надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (із змінами), визначено умови призначення та порядок надання громадянам щомісячної адресної безготівкової субсидії для відшкодування витрат на оплату користування житлом або його утримання та комунальних послуг (водо-, тепло-, газопостачання, водовідведення, електроенергія, вивезення побутового сміття та рідких нечистот), а також один раз на рік субсидії готівкою на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.

Призначення субсидій та контроль за їх цільовим використанням здійснюється управліннями праці та соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, структурними підрозділами з питань праці та соціального захисту населення виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад (далі – органи праці та соціального захисту населення).

Крім того, з метою  зменшення наростаючої соціальної напруги серед населення у зв’язку із підвищенням ціни на природний газ та тарифів на комунальні послуги Кабінет Міністрів України постановою від 05.04.2014 № 83 “Про посилення соціального захисту населення в умовах підвищення цін і тарифів на комунальні послуги” затвердив Порядок призначення і надання населенню компенсації додаткових витрат на оплату комунальних послуг в умовах підвищення цін і тарифів на послуги (далі – Порядок), яким визначено механізм призначення і надання населенню компенсації додаткових витрат на оплату послуг газопостачання, централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води в умовах підвищення цін і тарифів на зазначені послуги.

Пунктами 3 та 4 постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2014 № 83 доручено Київській міської та обласним державним адміністраціям за участю органів місцевого самоврядування забезпечити, зокрема:

– організацію та координацію діяльності структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, житлово-комунального господарства, газо- та енергопостачальних організацій з надання компенсації;

– утворення робочих комісій з питань координації діяльності з надання компенсації;

– інформування населення (через засоби масової інформації, шляхом запровадження телефонних “гарячих ліній”, організації зустрічей з громадянами за місцем проживання, виготовлення інформаційних матеріалів тощо) про порядок надання компенсації;

– щоденний прийом громадян, які звернулися за наданням компенсації, у зручний для населення час;

– подання житлово-експлуатаційними організаціями, житлово-будівельними (житловими) кооперативами, об’єднаннями співвласників багатоквартирного будинку та підприємствами, що надають комунальні послуги, органам соціального захисту населення інформації про розміри плати за комунальні послуги для надання компенсації.

Крім того, Міністерству соціальної політики доручено забезпечити моніторинг надання компенсації; розробити програмне забезпечення для надання компенсації.

Вичерпну інформацію про житлові субсидії можна знайти на сайті Мінсоцполітики, а також скористатись Калькулятором розрахунку субсидій.

ХТО МАЄ ПРАВО

на отримання субсидії?

Допомогу держави – субсидію – може отримати більшість українських родин, якщо їхні комунальні витрати перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу. Уряд адресно заплатить за кожного громадянина.

Орендарі житла також мають право на отримання субсидії. Такі сім’ї, на підставі договору найму (оренди) житла, можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.

Субсидія розраховується – окремо на опалювальний сезон і окремо на літній період – виходячи виключно з доходу зареєстрованих у будинку (квартирі) осіб і оформлюється на будь-кого з членів сім’ї.

Заборгованість з комунальних послуг при первинному зверненні за субсидією НЕ впливає на оформлення допомоги. Однак держава, надаючи субсидію, дає можливість сім’ї протягом року вирішити питання з накопиченою в минулому заборгованістю за комунальні послуги.

Громадяни, які одержували субсидію протягом 2016-2017 рр., автоматично отримуватимуть її  і в (2017-2018рр) опалювальному сезоні.

Повторно документи необхідно подавати лише тим сім’ям, які:

  •     орендують помешкання;
  •     мають зміни у складі сім’ї: хтось прописався чи виписався за останній рік.

Протягом місяця отримувачі субсидії зобов’язані повідомляти органи соціального захисту населення про наступні зміни:

  •     складу зареєстрованих у житлі: хтось виписався чи прописався;
  •     соціального статусу членів сім’ї: хтось звільнився або влаштувався на роботу, став пенсіонером;
  •     про здійснення одноразової покупки, яка перевищує 50 тисяч гривень;
  •     набору комунальних послуг: відмовилися від централізованого опалення і перейшли на індивідуальне чи навпаки.

Як розраховується розмір субсидії?

В основу формули розрахунку розміру субсидії взято залежність доходу сім’ї на рівні двох прожиткових мінімумів на особу і витрат, які не перевищують 15% сукупного доходу такої родини.

Формула розрахунку субсидії: середньомісячний дохід сім’ї ділиться на кількість зареєстрованих у житловому приміщенні осіб і визначається середньомісячний дохід на одну особу. Цей дохід ділиться на прожитковий мінімум 1624 грн. (з травня 2017 р.), ділиться на базовий коефіцієнт 2 і множиться на 15%.

середньомісячний дохід / кількість осіб / прожитковий мінімум / 2 х 15% = % субсидії

Базовими цифрами у формулі є залежність, при якій сім’я з доходом на рівні двох прожиткових мінімумів на особу сплачує за комунальні послуги 15% сукупного доходу. Далі ця залежність застосовується до конкретної сім’ї з конкретними доходами.

Для прикладу розглянемо дві сім’ї:

  • 1 сім’я – дві особи з сукупним доходом 4000 грн. на місяць;
  • 2 сім’я – три особи з сукупним доходом 6000 грн. на місяць.

І в першому і в другому випадках середньомісячний дохід на одну особу становитиме 2000 грн., тому відсоток обов’язкового платежу у цих сімей буде однаковий.

2000 грн / 1624 грн / 2 х 15% = 9,24%

Але розмір обов’язкового платежу у них буде неоднаковий, оскільки у них різний сукупний дохід. Відповідно, за однакового розміру платежу за комунальні послуги, ці сім’ї матимуть різний розмір субсидії. Таким чином, відсоток обов’язкового платежу для сімей з однаковим доходом на одну особу буде однаковим, а от розмір платежу залежить від сукупного доходу сім’ї: чим більша кількість членів сім’ї та її сукупний дохід – тим більшим буде і платіж.

Формула дає преференції людям з невисокими доходами: що менші доходи має родина, то нижчими будуть її витрати на комунальні послуги і більшою її підтримка з боку держави.

МІФИ ПРО СУБСИДІЇ

Міф №1

«Кажуть, що субсидію доведеться повертати, а її оформлення може перешкодити продажу квартири, будинку чи оформленню спадку»

Насправді субсидія є безповоротною державною допомогою, а її отримання НЕ пов’язане і НЕ тягне за собою зміни власника житла.

Міф №2

«Кажуть, що необхідно використовувати в повному обсязі газ, воду та інші комунальні послуги, на які призначено житлову субсидію, інакше її перестануть надавати»

Насправді якщо люди не використали всю норму ресурсів на сім’ю, заощаджені кошти субсидії залишаються на рахунках сім’ї і можуть бути використані в подальші місяці, в тому числі і для погашення обов’язкової частки платежу.

Міф №3

«Кажуть, що клопоту з оформленням субсидії багато, а в реальності вона може скласти мізерну суму»

Насправді субсидію оформити просто: треба лише заповнити Заяву і Декларацію. Решту роботи зроблять органи соціального захисту. А подати заявку тепер можна і в електронному вигляді. Субсидія розраховуються на основі середньомісячного сукупного доходу сім’ї і у середньому вона складає від 1500 до 2000 гривень.

Міф №4

«Кажуть, що субсидії не надаються безробітним працездатним громадянам або сім’ям, до складу яких входять такі особи»

Насправді якщо здорові молоді люди працездатного віку не навчаються, не перебувають на військовій службі, не працюють і  не декларують доходів, але на якісь же кошти живуть,  то для розрахунку субсидії їм буде враховано умовний дохід в розмірі двох прожиткових мінімумів для працездатної особи – з 1 травня 2017 року 3 248 грн. І субсидія їм буде призначена.

Міф №5

«Кажуть, що субсидії не призначаються за наявності заборгованості за оплату комунальних послуг»

Насправді заборгованість з комунальних послуг при первинному зверненні за субсидією НЕ впливає на оформлення допомоги. Однак держава, надаючи субсидію, дає можливість сім’ї протягом року вирішити питання з накопиченою в минулому заборгованістю за комунальні послуги.

Міф №6

«Кажуть, що за помилки при заповненні Декларацій будуть штрафувати або навіть забирати субсидії»

Насправді жодних штрафів за помилки в Деклараціях НЕ буде. Важливо не приховувати інформацію про свої доходи.

Міф №7

«Кажуть, що  громадяни можуть втратити субсидію, якщо будуть купувати валюту»

Насправді субсидія не призначається, якщо будь-хто з членів домогосподарства протягом 12 місяців перед зверненням про призначення субсидії здійснив одноразову купівлю товарів робіт та послуг на суму, яка на дату купівлі перевищує 50 тисяч гривень. Купівля валюти НЕ входить в перелік вартісних покупок, здійснення яких позбавляє права на субсидію.

Міф №8

«Кажуть, що субсидій позбавляють ті сім’ї, які мають депозити»

Насправді депозити в банках НЕ враховуються як доходи і не входять в перелік критеріїв, на підставі яких може бути відмовлено в наданні субсидії.

Міф №9

«Кажуть, що субсидія не призначається батькам пенсіонерам, в помешканні яких зареєстровані повнолітні діти, які проживають в іншому місці»

Насправді рішення комісії приймається з урахуванням документу, що підтверджує тимчасову відсутність осіб з числа зареєстрованих. За відсутності документа – на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов проживання сім’ї.

Міф №10

«Кажуть, що сім’я не може претендувати на субсидію, якщо у будь-кого з членів родини у власності є земельний пай»

Насправді наявність будь-якого майна, в тому числі квартири, машини, трактора, корови, земельних паїв, НЕ впливає на право отримання субсидії. Під час розрахунку  субсидії враховується дохід, що його приносить це майно. Якщо пай не здають в оренду, то й доходу немає.

ПІЛЬГИ

ЩО ПОТРІБНО

для оформлення пільги на сплату житлово-комунальних послуг?

Відповідно до п. 22 Постанови КМУ №630 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення «Споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води повідомляє у письмовій заяві енергопостачальника про своє право на пільгу з посиланням на відповідний законодавчий акт. Пільгова оплата – здійснюється з дня подання споживачем заяви».

Якщо Ви маєте право на пільгу необхідно звернутися до центру обслуговування клієнтів ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» та повідомити письмово про своє право на пільгу з посиланням на відповідний законодавчий акт. Тільки у цьому випадку пільга буде братися до уваги для розрахунку суми до сплати за гарячу воду та опалення.

Важливо!

Особи, які мають пільги на оплату житлово-комунальних послуг і звертаються за субсидією, управління праці та соціального захисту населення не буде нараховувати відповідні пільги на період отримання субсидії. Оплата за послуги з урахуванням пільг нараховується з дати подання документів, що підтверджують право на пільгу.

Які документи необхідно подати для оформлення пільги на сплату послуг?

Законодавством передбачено, що споживач, який має право на встановлені законодавством пільги з оплати спожитих послуг, повідомляє у письмовій заяві підприємство про своє право на пільги та подає підтверджуючі документи: 

  1. заяву на оформлення/переоформлення свого права на пільгу (складається у центрі обслуговування);
  2. оригінал та копію документа, що підтверджує право на пільгу;
  3. оригінал та копію паспорта або документа, що його замінює, пільговика (стор. 1,2 та усі сторінки щодо реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації);
  4. оригінал та копію про присвоєння ідентифікаційного коду пільговика;
  5. оригінал та копію пенсійного посвідчення (за наявністю);
  6. довідку про склад сім’ї (заповнюється в Центрі обслуговування клієнтів) у разі, коли пільга поширюється на членів сім’ї, зареєстрованих за адресою проживання пільговика;
  7. довідка-дозвіл уповноваженого органу на оформлення пільги в разі, коли пільгою користуються не за місцем реєстрації (прописки), а за адресою фактичного проживання;
  8. оригінал та копії свідоцтв про народження неповнолітніх членів родини, на яких поширюється пільга;
  9. Додатково надаються оригінали та копії документів відповідно до пунктів 3, 4, 5, 7 цього переліку, на кожну особу, яка зареєстрована у житловому приміщенні/зазначена в довідці-дозволі уповноваженого органу та є:
  • чоловіком (дружиною) пільговика;
  • неповнолітньою дитиною пільговика (до 18 років);
  • неодруженою повнолітньою дитиною пільговика, яка визнана інвалідом з дитинства І чи ІІ групи або інвалідом І групи;
  • особою, яка проживає разом з інвалідом війни І групи (при оформленні пільги таким інвалідом війни) та доглядає за ним за умови, що інвалід війни не перебуває у шлюбі;
  • непрацездатним батьком, матір’ю пільговика;
  • особою, яка знаходиться під опікою або піклуванням пільговика та проживає разом з ним.
  1. Показання квартирних приладів обліку гарячої води, теплової енергії на час відвідання центру обслуговування клієнтів.

 

ХТО МАЄ ПРАВО

на пільги з оплати за житлово-комунальних послуги?

Перелік категорій громадян, які мають право на пільги з оплати за житлово-комунальні послуги відповідно до Бюджетного Кодексу України:

Закон УкраїниПільгова категоріяЗнижкаВрахування доходів
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Учасник бойових дій75% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Учасник бойових дій, яким виповнилося 85 років100% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Учасник війни 50% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Інвалід війни 1 групи100% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Інвалід війни 2 групи100% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Інвалід війни 3 групи 100% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Член сім’ї загиблого (померлого) ветерана війни (з 01.07.2017)50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Особа з особливими заслугами перед Батьківщиною100% без норми споживанняз врахуванням доходів
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Батьки померлої особи з особливими заслугами100% без норми споживанняз врахуванням доходів
«Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»Вдова (вдівець) особи з особливими заслугами100% без норми споживанняз врахуванням доходів
«Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та ін. громадян похилого віку в Україні»Особа з особливими трудовими заслугами100% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та ін. громадян похилого віку в Україні»Батьки померлої особи з особливими трудовими заслугами 100% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та ін. громадян похилого віку в Україні»Вдова (вдівець) особи з особливими трудовими заслугами 100% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про соціальний захист дітей війни»Діти війни 25% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про жертви нацистських переслідувань»Жертви нацистських переслідувань, ст. 6 (1) 75% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про жертви нацистських переслідувань»Жертви нацистських переслідувань, ст. 6 (2) – інвалід 1 гр.100% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про жертви нацистських переслідувань»Жертви нацистських переслідувань, ст. 6 (2) – інвалід 2 гр.100% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про жертви нацистських переслідувань»Жертви нацистських переслідувань, ст. 6 (2) – інвалід 3 гр.100% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про жертви нацистських переслідувань»Жертви нацистських переслідувань, ст. 6 (3) 50% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про жертви нацистських переслідувань»Жертви нацистських переслідувань, ст. 6 (4) 50% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про реабілітацію жертв політ. репресій на Україні»Реабілітована особа50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про охорону дитинства»Багатодітна сім’я 50% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про охорону дитинства»Дитячий будинок сімейного типу 50% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про охорону дитинства»Прийомна сім’я50% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про охорону дитинства»Сім’я опікуна (піклувальника) 50% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС»Опікун дітей померлого громадянина, смерть якого пов’язана з ЧАЕС (1 категорія)50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС»Опікун дітей померлого громадянина, смерть якого пов”язана з ЧАЕС (2 категорія)50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС»Опікун дітей померлого громадянина, смерть якого пов”язана з ЧАЕС (3 категорія)50% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС»Особа ЧАЕС – 1 категорія 50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС»Особа ЧАЕС – 2 категорія – ліквідатор 50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС»Особа ЧАЕС – 2 категорія – потерпілий50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС»Дружина (чоловік) (ЧАЕС) померлого громадянина (1 категорія) 50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС»Дружина (чоловік) (ЧАЕС) померлого громадянина (2 категорія)50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС»Дружина (чоловік) (ЧАЕС) померлого громадянина (3 категорія)50% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок ЧАЕС»Дитина (ЧАЕС) інвалід50% на норму споживанняз врахуванням доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Ветеран військової служби50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Вдова (вдівець) ветерана військової50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Ветеран органів внутрішніх справ50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Вдова (вдівець) ветерана органів внутрішніх справ50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Ветеран Національної поліції50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Вдова (вдівець) ветерана Національної поліції50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Ветеран державної пожежної охорони50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Вдова (вдівець) ветерана державної пожежної охорони50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Ветеран Державної служби спеціального зв’язку50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Вдова (вдівець) ветерана Державної служби спеціального зв’язку50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Ветеран служби цивільного захисту50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Вдова(вдівець) ветерана служби цивільного захисту 50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Ветеран Державної кримінально-виконавчої служби 50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Вдова (вдівець) ветерана Державної кримінально-виконавчої служби50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Ветеран податкової міліції50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про статус ветеранів військової служби, ветеранів органів внутрішніх справ, ветеранів Національної поліції і деяких інших осіб та їх соціальний захист»Вдова (вдівець) ветеран податкової міліції50% на норму споживаннябез врахування доходів
«Про Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації в Україні»Батьки та члени сім’ї працівника Державної служби спеціального зв’язку, який загинув(помер), пропав безвісти або став інвалідом 50% на норму споживаннябез врахування доходів
Кодекс Цивільного захисту УкраїниПрацівник служби цивільного захисту на пенсії50% на норму споживанняз врахуванням доходів
Кодекс Цивільного захисту УкраїниБатьки та члени сім”ї працівника служби цивільного захисту, який загинув(помер) або пропав безвісти 50% на норму споживанняз врахуванням доходів
Службу безпеки України», «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» Військовослужбовець СБУ на пенсії50% на норму споживаннябез врахування доходів
Службу безпеки України», «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» Вдова (вдівець) військовослужбовця, її (його) діти 50% на норму споживаннябез врахування доходів
Службу безпеки України», «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» Дружина (чоловік) військовослужбовця, який пропав безвісти, її(його) діти 50% на норму споживаннябез врахування доходів
Службу безпеки України», «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» Батьки загиблого військовослужбовця 50% на норму споживаннябез врахування доходів
Службу безпеки України», «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» Інвалід військової служби 50% на норму споживаннябез врахування доходів