До уваги осіб, які мають право на пільги!

З 01 жовтня відбувається монетизація пільг при оплаті за житлово-комунальні послуги, а саме надання їх в готівковій або в безготівковій формі (постанова Кабінету Міністрів України від 17.04.2019 № 373).

Так, до жовтня нарахування пільг проводилося підприємствами-надавачами послуг, що відображалося в квитанціях на оплату житлово-комунальних послуг у графі «пільги».

З жовтня нарахування пільг проводить департамент соціального захисту населення Сумської міської ради (далі – департамент) у готівковій та безготівковій формі.

При будь-якій формі отримання пільг в квитанціях на оплату житлово-комунальних послуг буде відображена повна вартість за спожиті послуги без урахування розміру пільг, але це не означає, що пільги не нараховані.

Ті пільговики, які виявили бажання та надали до департаменту до 15 жовтня заяви про отримання пільг в готівковій формі – отримають їх на власні рахунки, які зазначали в заявах. Пільга нараховується департаментом, кошти перераховуються після надходження фінансування.

Для тих же пільговиків, які не виявили бажання отримувати пільги готівкою, застосовується механізм безготівкового надання пільг, який здійснюється без участі пільговика, за наступною схемою:

  • АТ «Ощадбанк» автоматично створює обліковий запис одержувача пільг, на який нараховуються кошти, індивідуально для кожного пільговика;
  • департаментом проводиться нарахування пільг, інформація про що передається до Міністерства соціальної політики України, а останнім – до АТ «Ощадбанк»;
  • АТ «Ощадбанк» проводить перерахування коштів управителям, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків та виконавцям комунальних послуг у такій послідовності:
  • постачання теплової енергії (опалення);
  • постачання гарячої води;
  • централізоване водопостачання, централізоване водовідведення;
  • постачання та розподіл електричної енергії;
  • постачання та розподіл природного газу;
  • поводження з побутовими відходами;
  • послуги з управління багатоквартирним будинком.

Інформація про послуги, по яким не було проведено оплату буде направлятися АТ «Ошадбанк» пільговику шляхом смс-повідомлення, які пільговики отримають після 18 числа.

Особистий кабінет пільговика можна переглянути на офіційному веб-сайті АТ «Ощадбанк» (www.oschadbank.ua), увійти до якого можна через «інші розділи» – «безготівкова монетизація пільг і субсидій» – «фіз. особам» – «особистий кабінет субсидіанта/пільговика».

Рис. 1

Рис. 2

Рис. 3

Рис. 4

         Враховуючи, що відповідний механізм запроваджується в Україні вперше, через неточність в даних з технічних причин можуть бути випадки не нарахування окремим особам суми пільги. У такому разі необхідно звернутись до департаменту, після чого буде проведено донарахування.

З питань, що стосуються:

  • нарахування пільг – звертатися до департаменту за телефонами 60-44-25, 60-44-67, або особисто в Громадську приймальню департаменту (кабінет № 135) робоче місце № 14;
  • спожитих послуг, нарахованих сум за послуги, розмір заборгованості (переплати) – звертатися до управителів, об’єднань, виконавців комунальних послуг;
  • операцій здійснених за обліковим записом пільговика, щодо перерахування коштів управителям, об’єднанням, виконавцям комунальних послуг, в тому числі питання доступу до особистого кабінету, – звертатися до АТ «Ощадбанк» (телефон гарячої лінії 0-800-210-800).